søndag den 10. november 2013

Dag 10- 11 - Weekend med hygge og regnvejr

Lørdag og søndag blev ikke helt som forventet!! Der kom totalt skybrud, især lørdag. Og det største craftmarket blev aflyst!!! Øv altså. Vi bestemte os for at tage en tur i Gateway - Afrikas største shoppingcenter - Og hold nu helt op, det var total uoverskueligt!!

Det skal lige siges at Torben og jeg normalt ikke er vilde med shopping centre. Så denne størrelse gjorde det ikke bedre.

Vi kørte afsted ved 9 tiden og tænkte Sophia ville tage hendes lur i klapvognen! Vi blev dog klogere. En våd ble senere, der blev skiftet på et KOLDT toiletgulv, med en SKRIGENDE tøs som følge, måtte mor her sande at egen uro ikke giver rolige børn !!! Jeg tog bæreselen på og puttede hende deri - Men Sophia følte bestemt ikke at dette var det bedste for hende! Jeg prøvede med alle tidligere tricks der havde virket før - Men intet kunne trøste hende.. Det værste var alle de stirrende blikke.. Og der måtte jeg indrømme at jeg knækkede lidt indeni. For her står jeg med et barn som skriger højere end højt.. Og så kan jeg ikke en gang give hende tryghed til at slappe af.. Jo, mine egne følelser løb afsted med mig lige der!!

Torben havde lige købt en lækker is kaffe til os begge, men vi måtte hu hej få den med som To Go - Og først da jeg fik hende i klapvognen, faldt hun helt til ro.. Derefter tabte jeg min is kaffe ud over mig selv !!! Som jeg skrev - Så løb mine følelser vist lidt af med mig !!

Måske var det vist bare ikke dagen - Eller i hvert fald ikke det rette tidspunkt, at tage i et shoppingcenter.

Sophia faldt dog helt til ro og fik en time på øjet. Tracy ville hente os ved 13 tiden, så vi spiste en lækker pizza udenfor efter regnen var stoppet. Her var tøsen i et super godt humør og løb rundt på det kunstige græs og hyggede sig.!! Tja, mad og søvn gør underværker.

Søndag morgen starter ved 5 tiden med en lille sang og et "hej hej" Hun kommer op til os i sengen hvor vi hygger med at synge "Happy Birthday" som vi øver til farfars fødselsdag. Hun er ved at kende melodien - Teksten driller dog lidt  ;)

En hyggelig formiddag med lært lektie, så tøsen sover INDEN vi tager afsted. Vi tager på et lokalt marked . Dog skuffer det lidt da det mere er et loppemarked end håndværk. Vi nyder dog lidt musik og køber et par afrikanske billeder der er håndlavet af en kunstner der fortalte en masse om hans kunst samt måden de var lavet på.

En længere tur hjem i god varme og høj luftfugtighed gjorde udslaget at Sophia sov dejligt længe her til eftermiddag. Vi hyggede med hundene udenfor da hun vågnede og Sophia og far kommer tættere og tættere på hinanden som dagene går. Hun ved lige hvem hun skal charmere og hvordan  - Skønne tøs.

I morgen er dagen hvor vi skal mødes med den første plejefamilie som Sophia har været ved siden hun var 3-4 måneder. Vi er noget spændte på hendes reaktion og har bestemt os for at holde hende tæt på os og ikke lade andre holde hende eller tage hende op. Vi bliver nødt til at vise hende vi ikke afleverer hende tilbage og hun skal blive hos os.


En kyssekonkurrence  - Sorry Tracy - Dine vinduer er fedtede !!


                                              Må jeg godt komme ud til hunden - Igen igen ??


Tager lige en pause fra alle oplevelserne - Helst på tværs af sengen 


En stirre konkurrence  - Tror der står 1-1 

1 kommentar:

  1. Så dejligt at læse om jeres tid i Syd Afrika, og jeg glæder mig sammen med resten af Vanløse banden til at se Sophia <3

    SvarSlet