torsdag den 21. november 2013

Brev fra Sophia

Kære familie og venner i Danmark

Nu varer det ikke så længe før jeg kommer hjem til Danmark. Det glæder jeg mig rigtig meget til - Ikke mindst at lære jer alle at kende.

Jeg har nu kendt min mor og far i snart en måned - og er godt på vej i min tilknytning til dem. Det er dog en lang og sårbar proces - Og det er vigtigt for mig, på lang sigt, at jeg  får den dybe tilknytning til mine forældre, før jeg knytter mig til andre.

Jeg har haft en hård start på livet med mange skift og nye mennesker, og har derfor nogle ting med i min rygsæk som gør at der skal tages nogle særlige hensyn til mig.

I kan hjælpe min familie på følgende måder:

1. Jeg er et charmerende barn og jeg vil gerne lege med jer, men I må ikke tage mig op. Vi kan tale og lege sammen mens jeg sidder på gulvet eller hos min mor og far. Til at begynde med er jeg nødt til at vide at tæt fysisk kontakt får jeg hos mor og far.

2. Giv mig ikke mad og drkke. Jeg skal lige lære at det er mor og far der dækker mine fysiske behov. Hvis I tror jeg er sulten, så kald på min mor og far.

3. Bring mig ikke ud af min mor og fars synsfelt. Jeg kan godt blive bange eller utryg hvis jeg ikke ved hvor de er, eller ikke kan se dem.

4. Hvis jeg er ked af det eller græder, så kald på min mor og far. Jeg skal nemlig også lære at det er hos dem jeg kan søge trøst.

5. Hvis jeg selv kommer og vil op, så led mig i stedet hen til min mor eller far, så kan de tage mig op.

6. Når vi siger hej eller farvel, så kan vi vinke til hinanden, men I må helst ikke kysse og kramme mig . selv om jeg viser jeg gerne vil, men så kan vi give hinanden hånden i stedet for.

Min mor og far vil rigtig gerne være sociale, men de har lovet mig at de vil prøve at være lidt mere hjemmemennesker den næste tid, så jeg ikke bliver alt for forvirret. Det betyder at de nogle gange bliver nødt til at takke nej til invitationer, selv om de bare rigtig gerne ville være kommet. Det kan også være de kommer, men at det så bare er et kort vistit, så jeg stille og roligt kan vænne mig til alt det nye.

Jeg håber I alle vil hjælpe mig den første tid. jeg er sikker på MOR og FAR nok skal sige til når jeg er klar til nye udfordringer.

Jeg glæder mig bare SÅ meget til at møde jer.

Kærlig hilsen Sophia


Det første møde  - Har lidt sørgmodige øjne og blikket flakker 



Hey - Er du sikker på DU skal være min far??

Her viser jeg mine første dansetrin 


Jeg er altså VILDT lækker hvis du skulle være i tvivl


Bliver I ved med at tage billeder - eller hva??


Mig og min elskede Tex  - Eller Te Te 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar